FunCraft je tu – pojďme se bavit u StarCraftu

FunCraft je tu – pojďme se bavit u StarCraftu

30.08.2017 Eldesan  

Nadešel čas ulevit nervům a trochu si odpočinout od dramat v clanwarech a nahánění bodů na ladderu. Je čas se začít StarCraftem pořádně bavit. Spolu s Robotikovem jsme připravili projekt pro hráče jakéhokoliv skillu zaměřený na zábavu a oddech. Nazvali jsme jej FunCraft a kdo si pamatuje Day9 a jeho Funday Monday, tak bude přesně vědět, o co se jedná, protože jsem mu tu myšlenku bezostyšně ukradl. No a pro ostatní, o co půjde. Pravidla jsou jednoduchá. Vyhlásí se téma (cíl), vesměs nějaká šílenost ve hře, kterou se hráči pokusí provést v ranked/unranked hrách, ať už 1v1 nebo týmovkách. Primárním cílem přitom není takovou hru vyhrát, ale být co nejvíc kreativní, originální a předvést co nejzábavnější hru. Z nejlepších her poté uděláme komentované video, které umístíme ke shlédnutí na youtube.

Jak by měla taková FunCraft hra vypadat?

Když bude tématem například útočit jen s energy jednotkami, neměla by vypadat hra tak, že bude terran 15 minut turtlit a potom přejede soupeře s mass raven. Naopak žádaný postup může vypadat třeba tak, že otevřete hru s proxy ghosts a později s pomocí několika banshee vylákáte soupeřovu army na jeho třetí bázi, zatímco provedete drop ghostů do jeho hlavní báze, shodíte atomovku na naturalku (čímž ho zároveň odradíte od přesunu jeho armády k bránění mainu) a závěrem všeho mu na armádu pošlete několik seeker missle. Nebo se s tím můžete popasovat úplně jinak, třeba i ve 2v2 (např. komba fungal growth + storma nebo force fields + nukes), zkrátka fantazii se meze nekladou.

Pamatujte, že hlavním cílem není hru vyhrát. Nebo aby se všechno podařilo. Naopak diváci jistě ocení hry, které jsou plné akce, zvratů a netradičních taktik.

 

Témata

O tom, jaká kritéria si pro své hry zvolíme, rozhodnou sami hráči prostřednictvím hlasování ve StarCraft cz/sk skupině na facebooku. Zvolené téma pak uvedu i zde na webu. Můžete mi posílat nápady na další témata, která pak mohu uvést do dalších hlasování. Pro začátek je na výběr z následujících témat:

Spellcasters” – hráč musí nadělat co nejvíce škody pouze s jednotkami, využívajícími energii (queeny, infestoři, raveni, high templars…). Dorazit soupeře pak případně lze i s využitím ostatních jednotek.
Macro rush” – terrani a tossové musí nejprve nashromáždit 60 supply ve workerech, teprve poté mohou stavět ostatní jednotky. Pro zergy platí limit 80 supply, ale mohou postavit jednu queenu na hatcherku kvůli injectům.
T3 rush” – hráč zkusí co možná nejrychleji na soupeře zaútočit s nějakou pokročilou jednotkou (vybrány především takové jednotky, které se ve hře běžně objevují až v pozdějších fází hry). Přípustné jednotky jsou u zergů: ultralisk, broodlord, viper, lurker. Terrani: battlecruiser, thor, ghost. Protossové: Mothership, Tempest, Carrier, Colossus, Disruptor, High Templar.
Drops only” – Je možné útočit pouze s využitím dropů.
Ninjas” – hráč může expandovat pouze na báze, které jsou pokud možná co nejvzdálenější od jeho hlavní báze.
Hero unit” – hráč si vybere jednu jednotku, od které vyrobí jen jeden kus, odtajní ji v chatu protivníkovi tak, že např. napíše: “Collosus is my champion” a pak se pokusí tuto jednotku nejen udržet po celou hru naživu, ale zároveň s ní zaznamenat co nejvíc killů.
New meta” – hráč se pokusí co nejefektivněji a nejčastěji použít některý z následujících prvků: nukes u terranů, contaminate u zergů, halucination u tossů.
Never see me coming” – hráč smí útočit pouze s využitím invisible/burrow jednotek, není přitom nutné, aby jednotky byly skryté při samotném útoku. Lze tedy třeba zahrabanými roachy obejít soupeřovu obranu a pak roache vyhrabat, případně skryté ultralisky vyhrabat v momentě, kdy přes ně prochází nic netušící soupeřova armáda.
Continuous Monobattles” -> hráč může dělat jednotky jen jednoho typu a v momentě, kdy mu všechny umřou, musí dělat zase jinou jednotku, kterou doteď nedělal. Příklad, zerg udělá na začátku hordu lingů, pošle je do útoku, jakmile umřou, udělá spoustu roachů, obětuje je při dalším útoku, přejde na mutalisky, atd.
All-round Army” -> hráč musí složit armádu z co nejvíce jednotek dostupných jeho rase (ideálně všech), přičemž od každé může mít maximálně 5 kusů (pár zerglingů se počítá za jednoho).

 

Jak to bude celé probíhat?

  1. Na facebook StarCraft cz/sk skupině se odhlasuje téma, které se provede. To zároveň uveřejním i zde na webu.
  2. Následně budou mít hráči okolo deseti dní na hraní her.
  3. Své nejlepší (nejzábavnější) hry mi pošlete na email jakolda@gmail.com
  4. Vyberu nejlepší hry a předám je robotikovi, který je spolu s Badlerem opepří komentářem.
  5. Výsledné video se umístí na youtube, kde se na něj každý bude moci podívat. Odkaz na video samozřejmě bude sdílen jak zde, tak na facebooku ve StarCraft cz/sk skupině.

 

Jak dlouho bude celá ta sranda trvat?

To záleží čistě na vás a na vašem zájmu, tedy na tom, kolik her mi ke každému tématu přijde a jak velká bude sledovanost výsledného videa.

 

Závěrem chci poděkovat Arranionovi za vytvoření obrázku a WordPressu, že mi jeho umístění do článku zase zabralo víc času než samotné psaní. Robotikovovi s Badlerem za jejich ochotu komentovat a výrobcům lihovin, díky kterým pak Badler načerpá inspiraci ke komentování a možná se po jejich požití i bude dát poslouchat.

Dále celému týmu Inae za to, že mě ještě nedefenestrovali a pak zejména všem, kteří nějak přispějí k úspěchu FunCraftu – třeba už jen tím, že se zúčastní nebo dají vědět svým kamarádům a kamarádkám.

 

O Eldesan

Do Inaequalis jsem vstoupil v roce 2011 jako špatný hráč. Od roku 2012 se více starám o jeho vedení. V současné době jsem člen rady a předseda spolku Inaequalis z. s. Špatným hráčem zůstávám, ale na funkci to nemá vliv.
Komentáře