Rorino a Harakiri o Wild Riftu

Rorino a Harakiri o Wild Riftu

16.07.2021  

Rozhovor s kapitánem sekce Wild Rift a “midařem” našeho nejlepšího týmu ve hře Wild Rift o samotné hře, jejich ambicích, MČR a mnohém dalším.

Kapitán – Tomáš „Rorino“ Spodniak
TOP – Michal „Simplex“ Ratuský
JNG – Radim „Kul1s“ Kulich
MID – František „Harakiri“ Šudřich
ADC – Daniel „Madboy“ Mitáček
SUPP – Petr „Petrman“ Pojar

Jak ses dostal k e-sportu ve Wild Riftu?

Harakiri: Přešel jsem z LoLka, kde jsem sice neměl nikterak vysoký rank, získal jsem znalosti a naučil se mechaniky, které jsem posléze využil ve Wild Riftu, kde jsem chytil začátek, měl vysoký rank, a nakonec i našel tým „gentlemenans_esport“, jehož jádro spolu se mnou časem přešlo pod Inaequalis.

Jaké jsou hlavní rozdíly mezi Lolkem a Wild riftem?

Harakiri: Dost rozdílů plyne z toho, že Wild Rift je nová hra, která vznikla nedávno, a tudíž si s sebou na rozdíl od Lolka nenese kupu problémů a bugů, za které může paradoxně její vývoj. Nejen ingame ale i v rámci klienta. Dále je daleko rychlejší a dynamičtější. Mapa je menší. Hry trvají zhruba polovinu času. Díky tomu, že je také menší champion pool, tak se zdá WR lépe vybalancovaný, není totiž třeba brát v potaz tolik postav a také itemů, kterých je výrazně méně.

Vidíš velkou budoucnost na poli e-sportu ve Wild Riftu?

Harakiri: Ano, určitě. Riot dělá a pořádá ty nejlepší turnaje. Jejich show nemá konkurenci. Dále jako plus vnímám, že se jedná o mobilní hru, kterou můžeš zapnout téměř kdykoli a trénovat tak. Zároveň počítám s tím, že nějakou dobu potrvá, než se zpopularizuje a naplno prosadí v e-sportu.
Rorino: Já si myslím, že zejména v této době už lidi nechtějí pouze sedět za PC a raději využijí možnost zahrát si téměř tu samou hru se stejným potěšením a požitkem z telefonu odkudkoli, což vytvoří velkou základnu hráčů, a to také pomůže tomu e-sportu.

Jaké jsou vaše ambice?

Harakiri: Jako tým bychom se chtěli kvalifikovat na MČR, kde jsme zatím na posledním postupovém místě. I přes to, že jsme bráni jako outsideři, tak věříme, že neuděláme ostudu a nabereme cenné zkušenosti, které následující roky budeme moc zúročit. Máme v plánu se také přihlásit na Origin Series – mezinárodní turnaj, který bude velkou zkouškou. Osobně bych chtěl v tomto týmovém složení zůstat co nejdéle a sehrávat se, aby se prohlubovala vzájemná sehranost a synergie. Do budoucna bychom se chtěli co nejlépe umístit hlavně na MČR 2022. Top 3 bych považoval za úspěch.
Rorino: Za mě je nesmírně důležité, že se vše podchytilo v úplných začátcích a náš tým nenaskakuje do plně rozjetého vlaku, ale místo toho buduje samotnou scénu. Kluci mají obrovský potenciál a pevně věřím, že posbírají řadu úspěchů.

Bereš svůj vstup do Inaequalis jako dobré rozhodnutí ve tvé hráčské kariéře?

Harakiri: Rozhodně. I přes veškeré pomluvy, které pramení zejména z nepochopení jejich konceptu organizace, si myslím, že se jednalo o nejlepší rozhodnutí. Na nic nejsme sami! A na rozdíl od dalších organizací, pod kterými bychom mohli působit, nás to nic nestojí. Nevím, co bych si počal bez podpory, které se mi tu dostává, ať už se jedná o snadnější proniknutí na pole e-sportu nebo o péči, která pomáhá nejenom mně, ale i ostatním a dává jim možnost zazářit, budou-li na sobě pracovat. Inaequalis ti pomůže vyrůst a je jenom na tobě, jak toho využiješ. Jako zápor by někdo mohl brát asi to, že v rámci neziskové organizace nedostáváme zaplaceno za hraní, ale mně přijde dost už i to, že za hraní mobilní hry nám někdo proplatí cestu a ubytování na MČR, pokud se tedy kvalifikujeme.

Máš jakožto midlaner vašeho týmu svou oblíbenou postavu a proč?

Harakiri: Ano, mám. Jedná se o Yasua. Důvodů je více. Prvně se mi strašně líbí jeho příběh. Riot dokáže udělat perfektní nejen hru, ale i ten background, který má za mě Yasuo naprosto skvělý. Dále mě na něm láká jeho náročné mechanické ovládání na telefonu, jehož dokonalé zvládnutí ovlivňuje celkově můj gameplay.

Jaké potřebuji vybavení a je rozdíl v ovládání na Wild riftu těžší než v LoL?

Harakiri: Wild Rift není vůbec náročný na vybavení. Stačí běžný chytrý telefon s přístupem ke stabilnímu internetu a minimálně na nejnižší detaily hru rozjedou i více let staré, průměrně drahá zařízení. I já sám raději preferuji hraní na nižší detaily, dává mi to lepší přehled a jsem na to zvyklý, tudíž to není žádnou překážkou.
Oproti hraní na PC je rozhodně i celkové ovládání těžší a trvá déle, než se člověk naučí správně provádět různá comba. To je ovlivněno primárně rychlejším tempem hry. Také využívám rozdílného nastavení rozložení tlačítek pro různé championy.

Jak se člověk stane kapitánem sekce v Inaequalis a co to vše obnáší?

Rorino: V mém případě šlo o shodu náhod, kdy jsem zahlédl příspěvek, ve kterém obsazovali tento post a já se přihlásil. Zřejmě mi pomohly mé zkušenosti z tohoto žánru her, a také podobné smýšlení, jaké razí v Inaequilis. Budování netoxické a kamarádské komunity, vzájemná pomoc a samotný požitek ze hry. K tomu dále zlepšování se, získávání úspěchů. Obnáší to různé zařizování, ať už domlouvání crimů (cvičné zápasy), komunikaci v rámci sekce a zároveň také nábor nových členů. Důležité je umět i motivovat.

Závěrem bych chtěl oběma poděkovat za jejich čas, upřímné a obsáhlé odpovědi a popřát jim mnoho štěstí do budoucna.

Lukáš “Gorgil” Klouček

About

Komentáře